הגיטריסטים הגדולים בעולם שהופיעו בישראל

השמות המוכרים ביותר

עקב ביקוש גדול מאוד מצד הקהל הישראלי, לא מעט גיטריסטים מהמובילים בעולם הופיעו בישראל במהלך השנים האחרונות – גיטריסטים ממגוון הז'אנרים המוזיקליים כמו רוק, בלוז, ג'אז ועוד. הקהל הישראלי הוא ללא ספק מעריץ נאמן של מוסיקת גיטרות, וההופעות של אמנים אלו בדרך כלל מתמלאות עד אפס מקום בקהל חם ואוהד.

באדיבות אתר "קצת תרבות" (https://www.kzat-tarbut.com) שסוקר באופן קבוע את ההופעות הגדולות שמגיעות לישראל מחו"ל, בדקנו אילו מהגיטריסטים הגדולים בעולם כבר הספיקו להופיע כאן בארץ הקודש בשנים האחרונות. להלן התוצאות:

קרלוס סנטנה

הגיטריסט קרלוס סנטנה הוא ללא ספק אחד מהגיטריסטים הגדולים והמוכרים בעולם, ואחד הגדולים שהופיע כאן בישראל. כיאה למעמדו, הוא הופיע כאן בפארק הירקון אל מול קהל של עשרות אלפי מעריצים. סנטנה נולד במקסיקו ב-1947 וכבר שהיה בן 5 החל לנגן בכינור. בגיל 8 החל לנגן גם בגיטרה. בשנת 1966 המוזיקאי טום פרזיר להקים להקת רוק חדשה. הוא צירף אליו את סנטנה, מייק קארבלו, רוד הרפר, גז רודריגז וגרג רולי ולאחר כמה גלגולים, קרא ללהקה "סנטנה".

הופעת ענק בפסטיבל וודסטוק עם ביצוע מרשים ומלהיב של הקטע האינסטרומנטאלי שלהם "Soul Sacrifice",  העלתה את הלהקה לליגה של הגדולים ומשם הדרך להצלחה הייתה כבר סלולה. במשל השנים הרבות הפך ההרכב בהובלתו של סנטנה, לאחד מהרכב הרוק פופ המצליחים ביותר בעולם עם להיטים רבים ובלתי נשכחים.

סטיב ואי

אין גיטריסט שלא מכיר את הגיטריסט הפנומן סטיב ואי. זהו אחד הגיטריסטים המפורסמים ביותר בעולם שלקח את גבולות הטכניקה בגיטרה לרמה חדשה לגמרי. ואי נולד בארצות הברית ב-1960 והיה מושפע בצעירותו מאמנים כמו ג'ימי הנדריקס וג'ימי פייג'. החשיפה הגדולה שלו הגיעה לאחר שהצליח להתקבל להרכבו של פרנק זאפה הגדול ושם הצליח להוכיח את יכולתו המופלאה על הגיטרה.

ואי הפך עם השנים לסולן מוביל של הרכב אינסטרומנטלי המבוסס על נגינת הגיטרה הייחודית שלו. הוא הוציא עשרות אלבומים מצליחים והופיע במאות הופעות ברחבי העולם כולל כמה הופעות בלתי נשכחות בישראל. חלק גדול מהופעותיו כוללות גם סדנאות אמן בו הוא מציג, מדגים ומסביר על הטכניקה המיוחדת שלו ואף משתתף בג'ם-סשנים עם גיטריסטים מובילים.

ג'ף בק

גם הגיטריסט הגדול והידוע ג'ף בק הופיע בישראל בשתי הופעות בלתי נשכחות ומלאות עד אפס מקום. בק הוא גיטריסט בריטי שהיה חלק מלהקת היארדבירדס, יחד עם הגיטריסטים אריק קלפטון וג'ימי פייג. בק ידוע בעיקר בזכות סגנונו המוזיקלי הייחודי שדירג אותו ברשימת 100 הגיטריסטים הטובים בעולם במגזינים רבים ונחשבים.

בק מחזיק בקהל מעריצים גדול ונאמן ברחבי העולם כולל מישראל, שחלקם הגדול אפילו אינו מנגן בגיטרה. אלבומיו הרבים שהוא הוציא במהלך השנים, שילבו סגנונות מוזיקליים רבים – החל מבלוז-רוק, הבי מטאל, ג'אז-פיוז'ן ועד למוזיקה אלקטרונית. 

כתיבת תגובה