לימוד גיטרה למתחילים

שיעורי גיטרה למתחילים

אוריאל אטלס, מורה לגיטרה מזה 40 שנים וגיטריסט קלאסי מקצועי. בעל ניסיון עשיר בהעברת שיעורי גיטרה למתחילים ומתקדמים לבוגרים, מבוגרים וילדים, לימוד תווים לגיטרה והעברת קורס תורת המוזיקה.

למי זה מתאים: השיעורים מתקיימים בראשון לציון או רחובות ופונים לקהל הרחב. אין באמת גיל שבו אפשר או אי אפשר לנגן. לאורך הזמן וגם היום אני פוגש בצעירים, בוגרים ומבוגרים, תלמידים ביסודי, חיילים, סטודנטים, בעלי קריירה ומשפחה באמצע החיים ומבוגרים שפשוט רוצים ליהנות מחיי הפרישה.

שיטת הלימוד: שיעורי גיטרה למתחילים צריכים לשמר את המוטיבציה והכי חשוב להיות מעשיים ומהנים! את זה נשיג בעזרת ההבנה איך ובאיזה סדר ללמד לנגן ובפרט כשמדובר במי שמעולם לא החזיק גיטרה קודם: שימוש במפרט או קודם כל אצבעות? לימוד אקורדים או מלודיות? תווים או טאבים? לגבי כל השאלות הללו כל התשובות נכונות. כל תלמיד ותלמידה הם עולם בפני עצמו שמגיעה להם התייחסות אישית להשגת תוצאות ולא לימוד גיטרה שרירותי. אז מה נעשה? נקפוץ ישר למים העמוקים!

בונוס: לשיעורי גיטרה מודרכים אונליין חינמיים לחצו כאן.

לקבלת פרטים התקשרו:

(אפשר גם בוואטסאפ)

או לחצו כאן והשאירו פרטים

רוצים להתחיל לנגן?

צליל מכוון אינסטרומנטלי - יצחק קלפטר

אם תמיד זמזמתם לעצמכם שירים ועכשיו מתחשק לכם לעשות גם את הליווי, אם אתם מחפשים להגשים חלום ישן, אם בא לכם להתמקצע כגיטריסטים או פשוט ליהנות מתחביב חדש, אני מזמין אתכם לתכנית לימודים חוויתית, מהנה ומעשית. 

לימוד גיטרה למתחילים מחייב לא רק ידע או יכולות אישיות מצד המורה, אלא גם ובעיקר הבנה כיצד להתאים את מהלך השיעורים לקצב וטעם התלמיד/ה וכך לבנות מערך לימודים מותאם אישית.

השאירו פרטים או התקשרו (זמין גם בוואטסאפ)

התאמה אישית

בניית תכנית לימודים לכל תלמיד/ה

קפיצה למים העמוקים

כי אין דרך טובה יותר

2 אזורי לימוד

לימוד אצלי בראשון לציון או בסטודיו ברחובות

ה"אני מאמין"

בזמנו כשאני התחלתי ללמוד גיטרה, מורים דגלו בהקפדה על ישיבה מסוימת ותרגולים שחוזרים על עצמם שוב ושוב; לפי דעתי תרגול תבניתי שכזה מקטין את המוטיבציה כי תמיד נשאלתי את שאלת הקסם: "מתי אצליח כבר לנגן שיר?".

לכן, גם במסגרת שיעורי גיטרה למתחילים, אני לא דוחה נושאי לימוד שונים ואוהב לקפוץ ישר אל המים העמוקים. עם תלמידים ותלמידות צעירים שמתקשים באקורדים כי האצבעות עוד קצרות מדי, תמיד אפשר להתחיל קודם כל במלודיות (צלילים בודדים). לאחר מכן נוכל לבחור אם לכתוב בשיטת הטאבים, או ללמד קריאת תווים. במקרים רבים הבחירה תהיה טאבים כדי שהנגינה לא תיפול על הקושי שיש בהתחלה עם לימוד התווים.

לימוד גיטרה למתחילים: הכל עניין של התאמה אישית

תלמידה צעירה מאד שלימדתי תווים, התקשתה בנגינת הליווי של השיר "ירושלים של זהב" בגלל קשיים בהבנת המקצבים (מקצב מנוקד, קשתות, הפסקות) – אין כאן קושי בנגינה, אלא בקריאה. הפתרון הפשוט עבורה היה חיפוש מנגינות עם מקצבים פשוטים יותר כמו ABC, ג'ינגל בל ויונתן הקטן, אבל המבחר מוגבל, לא מלהיב, לא עדכני ובאופן ברור גם לא עוזר למוטיבציה. לכן שיטת הטאבים מהווה את הפתרון הקל שמביא תוצאות מהירות.

אין זה אומר שהמטרה היא למצוא קיצורי דרך, אבל לפעמים הידיעה שהגעת לשלב מסוים והצלחת להפיק קטע מוזיקלי משכנע ונעים לאוזן באופן דיי מהיר, הוא המפתח להגברת המוטיבציה והחשק ללמוד תווים ולהיפתח לז'אנרים מוזיקליים נוספים בהמשך הדרך.

מה צריך להביא לשיעור גיטרה ראשון?

זה יישמע קלישאתי אבל פשוט את עצמכם ועם המון מוטיבציה, הזמן כבר יעשה את שלו.

כדי לחסוך לכם את ההתלבטות, ניתן גם לא לקנות גיטרה בהתחלה ולנגן על אחת מהגיטרות הקלאסיות שלי. בשל הנוחות הרבה שלהן, שיעורי גיטרה למתחילים מועברים אצלי על גיטרות קלאסיות. לגיטרה הקלאסית יתרונות רבים עליהם פירטתי במאמר הבא בו אני גם מסביר מה כדאי לכם לבדוק לפני שאתם קונים את הגיטרה הראשונה.

ניתן כמובן ללמוד לנגן בגיטרה עם אקוסטית או חשמלית, אבל קחו בחשבון שעל גיטרה אקוסטית קשה יותר לנגן כשהאצבעות עוד לא רגילות לגמישות שהנגינה מצריכה או להפעלת הלחץ על המיתרים, והגיטרה החשמלית היא נוחה אבל מטבע הדברים יקרה הרבה יותר.

* לסילבוס השיעור הראשון לחצו כאן.

מיקום השיעורים

לנוחיות תושבי באר יעקב ונס ציונה ניתן לערוך שיעורי גיטרה בראשון לציון בסטודיו אצלי בבית או ברחובות.

כמה דגשים ללימוד גיטרה למתחילים

שיעורי גיטרה למתחילים ובעיקר השיעור הראשון כוללים:

  • הצגת כל האפשרויות לתלמיד/ה תוך הבנת היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן. אדאג שלא לסבך אתכם בשיעור הראשון ואסביר הכל בשפה פשוטה שלא תצריך מכם הבנה במושגים במוזיקה (אל דאגה אתם תיכנסו לזה מהר מאוד), אלא רק אהבה וסקרנות לתחום.
  • לימוד אקורדים – אחד מהנושאים הראשונים שאני מלמד כבר מן השיעור הראשון. אין זה אומר שהאקורדים יחליפו את מקומם של התווים ואם תרצו נוכל לשלב בהמשך את השיעורים יחד עם לימודי תיאוריה מוזיקלית הכוללים גם סולמות ומונחים מקצועיים במוזיקה.
  • לימוד טאבים – זוהי למעשה אחת הדרכים הפשוטות והקלות ביותר ללמוד לנגן בגיטרה בבית ללא צורך במורה. בדרך הזו הסקרנות כבר תוביל אתכם ללמוד לבד שירים מהאינטרנט וכמובן להגיע לשיעור הבא עם שאלות וקשיים שנתקלתם בהם שיגרמו לכם ללמוד אקורדים חדשים, מקצבים וטכניקות פריטה חדשות.

3 שיעורי גיטרה אונליין לדוגמה לרמת מתחילים

כבר קניתם גיטרה ולא יכולים להתאפק ללמוד את השירים הראשונים? אני יכול להבין את ההרגשה, אז ריכזתי עבורכם 3 שיעורים חינמיים לחלוטין עם אקורדים פשוטים וחלקם טיפה פיקנטיים ומאתגרים. תהנו!

איך לנגן את פרפרים / אורי בנאי

אם אתם כבר ממש להוטים לנגן, צירפתי לכם כאן 3 סרטונים קצרים שילמדו אתכם לנגן קלאסיקות ישראליות מוכרות. את השיעור הראשון נתחיל עם השיר "פרפרים" של אורי בנאי שגם נשא את שמו של האלבום שיצא לאור בשנת 2000.

מלבד העובדה שהשיר זכה להתברג באופן קבוע ברדיו (וגם כיכב ברשימות מצעדים), הוא קל לנגינה! אז שנתחיל?

איך לנגן את אני ואתה / אריק איינשטיין

מדהים איך השיר שראה אור לראשונה ב-1971 והתהדר במשפט אחד בלבד הצליח להפוך לאחד מההימנונים הנפוצים והמוכרים בכל בית בישראל. 

"אני ואתה" שנכתב על-ידי אריק איינשטיין והולחן על-ידי הפזומנאי והיוצר מיקי גבריאלוב כבש את המצעדים ומלווה אותנו עד ימינו אלה. המנגינה שמלווה את השיר היא הזדמנות מצוינת להכיר כמה אקורדים בסיסיים ואקורדים פיקנטיים יותר. 

איך לנגן את boulevard of broken dreams / להקת גרין דיי

היופי שבגיטרה הקלאסית הוא שאפשר לנגן איתה הכל וזה מה שהופך אותה לכלי נגינה מעולה לגיטריסטים מתחילים.

הפעם נתרחק קצת מהקלאסיקות הישראליות ונתמקד בשיר Boulevard of Broken Dreams של להקת הפאנק האמריקאית גרין דיי. השיר יצא באלבום ה-7 במספר והפך לאחד מהלהיטים הגדולים ביותר של הלהקה.

לקבלת מידע השאירו פרטים

* או התקשרו 052-3424581

אוריאל אטלס – לימוד גיטרה למתחילים – ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, חולון, בת ים והסביבה
טל' נייד: 0523424581