ללמוד לפרוט על גיטרה, תענוג אמיתי

נגינה על גיטרה אהובה עלינו כל כך, מהרבה מאוד סיבות. בין השאר, זהו כלי נגינה מאוד מגוון שמצליח להפיק צלילים מגוונים, בכל מקום (אולם סגור או חלל פתוח). זהו כלי נגינה נייד נוח לנשיאה. אחרי שלומדים, כיף לנגן בלהקה או לבד בחדר או בטיולים עם המשפחה או החברים. אפשר לנגן לאהוב או אהובה (כל כך רומנטי!) או פשוט לנגן את השירים האהובים, קלאסי, רוק, פופ. ממש הכל, כל מה שרוצים. יש לכם חשק ליצור מוזיקה בשביל הכיף או באופן מקצועי? בואו ללמוד לפרוט על גיטרה ותראו מה זה תענוג אמיתי. 

גיטרה מתאימה לכל הרמות

אין גיל נכון או לא נכון להתחיל לנגן על גיטרה. כמובן, בכל גיל אפשר להתחיל עם תרגול בסוג שונה של מוזיקה. למשל, אם מתחילים ללמוד לנגן בגיל צעיר אפשר לחבר את הילד לעולם הצלילים עם כל מיני שירי חגים. אם מתחילים ללמוד לנגן בגיל מבוגר יותר, אפשר להפוך את הלימוד לחוויה מהנה במיוחד, כאשר מתרגלים את הצליליים והשירים בסגנון שמדבר אליכם. קלאסיקות משנות השישים, צלילי רוק, נעימות של מוזיקת עולם, הביטלס, החלונות הגבוהים, שירי כוורת, שירים של אייל גולן, להקת טיפקס, מוש בן ארי, שלמה ארצי, נעימות מסורתיות ועוד. 

גיטרה, אהבה מצליל ראשון

לדעתנו, גיטרה היא כלי נגינה כל כך מיוחד, דווקא בגלל הפשטות, לכאורה. מיתרים מדויקים, בלי שצריך לאחוז בקשת מסובכת כמו בכינור או צ'לו. אפשר את כלי הנגינה הזה לקחת לכל מקום, בתוך תיק נשיאה על הגב. 

ובגלל שיש כל כך הרבה סוגים שונים, גיטרה קלאסית, אקוסטית וגם חשמלית, לכל אחד (ולכל אחת) בעצם יש את הסגנון שהוא יכול להתחבר אליו. לא חייבים לשאוף למלא אצטדיונים, בשלב הראשון של הנגינה, פשוט צריך להתמכר לצלילים שנוגעים בלב. זה מעשיר, אפילו מפתח את המוח. מועיל לדמיון וליצירתיות. 

לומדים לפרוט, להזיז נכון את האצבעות, לגעת נכון במיתרים והקסם המפעים נולד. תו מצטרף לתו. צליל מצטרף לצליל. שוב ושוב אנו רואים את זה, כבר אחרי כמה שיעורים של לימוד גיטרה – עוד סיפור של אהבה נולד, לכלי הנגינה הכל כך מיוחד. 

אפשר פשוט לנגן, אפשר גם ללמוד תווים

ילדים, נוער או מבוגרים, לימוד נגינה בגיטרה יכולה להיעשות על ידי תרגול של נגינה ואקורדים, אבל אפשר גם לשלב לימוד של תיאוריה – כלומר תווים. אפשר לשלב למידה של תיאוריות מוסיקליות, ולהעמיק כמה שמתחשק. אך בסופו של יום, הכי חשוב זה פשוט לנגן כדי ליהנות, ואז ליהנות ושוב לנגן.

כתיבת תגובה