בין לימוד נגינה על גיטרה לפיתוח יכולות אישיות

למוסיקה ישנה השפעה חיובית מוכחת ומרגיעה על נפש האדם ורבים עוסקים בה בצורה כזו או אחרת כאורח חיים – ישנם רבים אשר מנגנים על כלי נגינה שונים כתחביב ו/או עיסוק מקצועי לכל דבר, אחרים מלחינים וכותבים לחנים ושירים, וכמעט כל אחד מאיתנו נוהג ואוהב לשמוע מוסיקה מועדפת בטעמו האישי.

למה דווקא גיטרה?

רבים מאותם המנגנים והמבצעים, נדרשים ללמוד לנגן היטב על כלי נגינה אחד לפחות כאשר אחד מכלי הנגינה הפופולאריים ביותר לאורך השנים, בארץ ובעולם, הינו הגיטרה. גיטרה, בין אם מדובר גיטרה קלאסית, אקוסטית או חשמלית מפיקה לרוב צלילים נעימים ונהדרים, קלה יחסית לתפעול ואחזקה ונחשבת רבגונית מאוד.

מעבר לכך מדובר כלי נגינה פופולרי ושכיח מאוד עם "רייטינג" וביקוש וניתן למצוא אותה מככבת בלהקות והרכבים רבים, כך שלימוד נגינה על גיטרה יכול להוביל גם לקריירה מוזיקלית מקצועית מעבר להיותה רק תחביב אישי מעניין. יגידו אחרים גם כי ניגון ושליטה על גיטרה נחשבים לאלמנט "סקסי" ומושך בעיני צעירים וצעירות רבים ובעל הגיטרה יכול לייצר תקשורת טובה ונעימה יותר עם האנשים הסובבים והקרובים אליו ואף בחברה זרה. 

כמו ללמוד שפה חדשה...

מעבר ללימוד הטכני עצמו של נגינה על גיטרה, לעצם הלימוד ישנה השפעה חיובית בשורה של נושאים כאשר בראש ובראשונה כל לימוד של תורה חדשה בחיים, בכלל זה לימוד נגינה, מסייעת בפיתוח יכולות אישיות שונות.

לימוד נגינה על גיטרה כמוהו כלימוד שפה חדשה – שפת תווים מחד והלימוד הטכני עצמו, התלמיד לומד לקרוא תווים, לומד לזכור אותם ומחדד את הזיכרון, מתנסה בהפעלת אצבעות ידיו על מיתרי ניילון או מתכת עדינים של הגיטרה. כמו כן התלמיד לומד להקשיב בצורה נכונה למוסיקה, לנתח מקצבים, להתנסות ביחידות בנגינה עצמאית, ולעיתים גם לתרגל נגינה בהרמוניה ושיתוף פעולה ביחד עם הרכב או נגנים נוספים. כל היכולות האישיות השונות הללו מתפתחות ככל שתקופת הלימוד נמשכת ואף מתעצמות כאשר הנגינה הופכת לאיכותית ומקצועית יותר ונעשית בהרכבים משותפים.

תרופת פלא אמיתית לנפש!

לנגינה על גיטרה קיימת לרוב השפעה מרגיעה וחיונית הנובעת ממקורות פנימיים שונים – ראשית כך נוצרת עבור הלומד מסגרת לימודית מסודרת ונוחה שכוללת שעות לימוד אצל מורה פרטי והשלמות בנגינה עצמית; שנית עצם הנגינה מרגיעה את התלמיד, מביאה אותה להתרכז, מאפשרת לו להתחבר אל "האני" הפנימי שלו וכאשר הלימוד מניב תוצאות והנגינה משתפרת אזי גם תחושת הסיפוק ממהרת להגיע, תורמת לביטחון העצמי ומשפרת את איכות החיים – בייחוד, הדבר חיוני ומועיל כאשר האדם שרוי בתקופות רוויות חרדות או פחדים, בדידות, לחץ ודיכאון. בתקופות אלו חשוב לנסות ולמצוא דרכים זמינות שיקלו את הסימפטומים הנלווים ואף יצליחו לשחרר ולהעלים כליל את התופעות הנ"ל.

נגינה בגיטרה מצליחה, במקרים רבים, לעשות זאת ומשפרת פלאים את תפקוד המנגן גם בתחומי החיים האחרים כולל לימודים, עבודה, חברה, משפחה וכו'. תעסוקה ואחריות הם תמיד דבר מועיל וכאשר העיסוק מלווה בתחום יצירתי כמו נגינה על גיטרה, אזי הרווח לטווח הקצר והארוך גבוה וחיוני. מוזמנים להתחיל לפרוט ולחוות זאת…

כתיבת תגובה