האם אפשר ללמוד גיטרה לבד?

היום בזכות האינטרנט, מספיק שיהיה לנו את הזמן, המוטיבציה והיכולת האישית כדי שנוכל ללמוד כל זמן שנרצה בזמננו החופשי וללא עזרתו של מורה, בית ספר, מכללה וכל מוסד לימודי אחר. אך האם גם לימוד גיטרה תופס במקרה הזה?

לימוד גיטרה לבד – כן, לא, למה לא

אז כמו בכל דבר, גם כאן הדעות הן לכאן או לכאן. לפניכם מקבץ יתרונות וחסרונות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה אם ללמוד גיטרה עם מורה או לחילופין מהבית.

קצב הלמידה

קחו בחשבון שאם אתם מחפשים תוצאות מהירות יותר, אז הרי שעם מורה לגיטרה תוכלו ליהנות מעקומת למידה טובה יותר. אני (ולמעשה כל מורה לנגינה) בוחן את מידת היכולת הקיימת של התלמיד/ה בשיעור הראשון ומיד לאחר מכן בונה את מערך השיעורים הכולל בהתאם. מטרתו של מערך השיעורים להכיל בנק מטרות שמותאמות במדויק ליכולותיו האישיות של כל תלמיד ותלמידה.

לימוד גיטרה לבד לרוב יתבסס או על הדגמות שניתן למצוא ברחבי היוטיוב (ולא חסר בכלל!) או דרך שיעורים אונליין שמוצעים גם בכמה פלטפורמות ישראליות. בשני המקרים מדובר בקצב התקדמות שרירותי למדי וחשוב לקחת בחשבון שזה גם עשוי להשפיע על מידת הלמידה.

בשורה התחתונה: אם לא לחוץ לכם להתקדם בנגינה, אז האפשרות של למידה עצמית היא מצוינת. אם אתם מחפשים להתקדם מהר ולהשתפר עוד ועוד, לכו על מורה. 

הרגלי נגינה נכונים

כאן מדובר באחד הסעיפים המשמעותיים ביותר מבחינתי. לימוד גיטרה לבד הוא אפשרי, אך הוא עלול להביא איתו סיגול של הרגלים "רעים". למה רעים? כי יש אחיזה מסוימת שנהוג לנגן איתה בגיטרה ושמפיקה את הצליל הכי טוב, יש דרך פריטה מסוימת, איצבוע של אקורדים, דרכים להקל על נגינת סולואים ועוד.

יצא לי כבר לפגוש לא מעט תלמידים שלמדו בכוחות עצמם ואני יכול להתחייב לכם שזה לא היה פשוט להחליף את ההרגלים הקיימים בהרגלים הנכונים. אם כבר בחרתם ללמוד לבד, הקפידו לשים לב לפרטים הקטנים ולהערות של המורים באשר לדרך שבה מנגנים – זה חשוב ומשמעותי.

בשורה התחתונה: הרגלי נגינה הם דבר חשוב מאוד. אני ממליץ ללמוד קודם עם מורה אפילו מספר שיעורים ואז לשלב עם למידה עצמית. ככה תדעו לבחור סרטונים והדרכות בצורה מושכלת יותר ותשימו לב גם לפרטים הקטנים.

קבלת ערך מוסף

אין דרך טובה יותר ללמוד מאשר לשאול שאלות, ובשיעורי גיטרה עם מורה תוכלו לחזור לכל שיעור (אחרי שבוע של תרגולים כמובן!) עם כל השאלות שהצטברו במהלך השבוע. איך עושים אקורד כזה או אחר, איך עושים את הסאונד או הטכניקה בשיר ששמעתם, איך קוראים את מהלך התווים הבא, טאבים וכן הלאה וכן הלאה.

בלמידה לבד ייתכן שיצטברו לא מעט שאלות ואת התשובות תצטרכו למצוא לאחר לא מעט מאמץ. עם זאת, שוב אני אומר, האינטרנט גדוש במידע והיו סמוכים ובטוחים שלבסוף הוא יידע לענות לכם.

בשורה התחתונה: עם מורה תוכלו לשאול שאלות ולקבל תשובות מהירות ומדויקות, עם למידה לבד תצטרכו לחפש ברחבי האינטרנט.

אז האם אפשר ללמוד גיטרה לבד?

אפשרי ויש לא מעט אנשים שעושים זאת. עם זאת קחו בחשבון שקצב ההתקדמות לא יהיה זהה כמו אצל מורה ולעתים תחסר לכם מעט ההכוונה הן באחיזה ודרכי הנגינה הנכונות והן בשאלות שמטבע הדברים צצות להן במהלך הזמן. אם אתם מעוניינים ללמוד גיטרה ולרכוש מיומנות נגינה גבוהה ומקצועית, אני בהחלט אוכל לקחת אתכם לשם.

מי אני?

שמי אוריאל אטלס ואני מעביר שיעורי גיטרה לילדים, בוגרים ומבוגרים כאחד. אני מלמד גיטרה ברחובות בסטודיו שאני שוכר ובראשון לציון בסטודיו הביתי שלי.

מאז ותמיד נהניתי ללמד ואני רואה בזה לא רק אתגר, כי אם חוויה. אני גיטריסט קלאסי מקצועי, מעבד מוזיקלי וכותב לפעמים את מה שעולה לי בראש בין אם מתוך חשק פתאומי ובין אם לאור שאלות של תלמידים שנותנות לי השראה : ).

קטע נגינה

השאירו פרטים או התקשרו (זמין גם בוואטסאפ)

כתיבת תגובה