איך לבחור מורה לגיטרה?

שלבי בחירת מורה לגיטרה

מורים לגיטרה יש בשפע וכדי לדעת איך לבחור מורה לגיטרה חשוב שנקח בחשבון מספר גורמים שיחד יעזרו לנו לגבש החלטה נכונה ולא כזאת שמבוססת על הימור עם המורה הראשון שאנחנו מוצאים. חשוב לזכור שכשאנחנו בוחרים ללמוד לנגן אנחנו למעשה מחליטים לקנות גיטרה, להגיע לשיעורים ולהשקיע שעות תרגול רבות בבית ולכן טבעי שנרצה לראות תוצאות, ללמוד ולהפתח וכמובן ליהנות. במאמר הבא ריכזתי בנקודות את הקריטריונים שחשוב לקחת בחשבון שיעזרו לכם להפוך את הבחירה לקלה ופשוטה יותר, אך גם לנכונה ומותאמת יותר לרצונות והיעדים שהצבתם לעצמכם.

1. וותק מקצועי בהוראה וניסיון עם מגוון גילאים

ראשית תבררו את מידת הניסיון בהוראה שיש למורה בשנים ובטווח גילאי התלמידים. מורה טוב לגיטרה יידע להתאים את תוכן השיעור וקצב הלימוד באופן המיטבי אליכם כדי שתוכלו לרשום הן תוצאות בטווח המידי והן טכניקה שתלך ותשתפר בטווח הרחוק. 

הנזקים מלימוד גיטרה לא נכון יכולים להשפיע עמוקות על התלמיד או התלמידה עם סיגול הרגלים רעים וכמורה האתגר הגדול בתחום הוא שאתה פוגש בתלמידים כשכל אחד מגיע מהעולם האישי שלו (פקטור שמושפע גם מגיל התלמיד) וכאן החובה לדעת להתאים את קצב השיעור, נושאי השיעור, הכיוון המוזיקלי והנגיעה בנקודות החולשה והחוזקה בכל מקרה לסוגו תוך מתן הערות בונות, טיפים והמלצות לשיפור תוך כדי הנגינה.

2. מיקום גיאוגרפי

אלא אם כן אתם באמת גרים באזור מרוחק עם נגישות נמוכה, אין שום סיבה שבעולם שתסחבו את עצמכם בנסיעה של למעלה משעה-שעה וחצי כדי ללמוד גיטרה בראשון לציון (וכאן אני יורה לעצמי ברגל..) או בכל מיקום אחר. מניסיון זה יוביל לירידת מוטיבציה חדה וכדי ללמוד לנגן על כל כלי אינסטרומנטלי, צריך מוטיבציה לאורך זמן שתאפשר לכם להקדיש שעות תרגול רבות בבית עם ציפייה לקראת השיעור הבא. 

קחו גם בחשבון שמומלץ שתקחו אתכם את הגיטרה האישית שלכם לשיעורים. אני ועוד מורים רבים אחרים מאפשר לתלמידים לנגן על אחת הגיטרות שלי אך נוטה לציין שכדאי לעשות את זה רק בשיעורים הראשונים לפני שהתלמידים קונים גיטרה כדי שיבינו אם זה בכלל מדבר אליהם או לא. אחר כך כבר מומלץ להגיע עם הגיטרה האישית כדי להתרגל אליה ולצליל שלה. עכשיו תדמיינו לכם יום קיץ חם בו אתם נסחבים עם הגיטרה בנסיעה ארוכה ומתישה – לא כדאי והרבה פעמים גם לא יעיל.

  • לא מוצאים זמן לנגן בגלל הלימודים? כמה נקודות שיסבירו לכם למה אפילו כדאי לשלב בין השניים במאמר הבא.

3. ניסיון מוזיקלי

עשו קצת בירורים אודות הפעילות המוזיקלית הכללית של המורה, אם עסק בעיבוד, אם ניגן בלהקות, אם הוא מעורב בתעשייה, במסגרות חינוך קהילתיות שונות, קונצרטים, שיתופי פעולה ועוד. 

למה זה חשוב? כי כישורי נגינה ברמה גבוהה מאוד הם דבר שמתפתח עם השנים ויש בהם כדי להעיד על יכולותיו של המורה. למשל הנחיית תלמידים  לנגינה בקבוצות עבור רסיטל, נגינה יחד עם קולגות למקצוע במסגרות של קונצרטים ומופעים מוזיקליים, עיבוד והלחנה (דבר שעזר לי לא פעם להמציא קטעי נגינה לתרגול עבור תלמידים) ועוד.

לרוב ניתן למצוא את הפירוט כבר באתר המורה עם תיאור כתוב וסרטונים אך גם האינטרנט בכללותו הוא כמובן מקור מידע בלתי נגמר שיכול להניב לכם תוצאות.

4. התמחות המורה

אם אתם מחפשים שיעורי גיטרה למתחילים אז אין זה משנה אם תבחרו במורה לחשמלית או מורה לגיטרה קלאסית. ההסבר לכך הוא שגיטרה קלאסית היא גם זולה וגם נוח לסחוב אותה כך שההשקעה היא מינימלית לתלמיד/ה עם נוחות מקסימלית.

אם אתם כבר למודי ניסיון ורוצים לשכלל את הטכניקה אז השאלה לאיזה כיוון אתם מכוונים – אני למשל מלמד מתחילים בכל הז'אנרים אך מתמחה בנגינה קלאסית ולכן יכול ללמד ולשכלל טכניקות לתלמידים שרוצים להמשיך בכיוון של גיטרה קלאסית או אקוסטית עם קאנטרי וכדומה. אם אתם מחפשים להכיר טכניקות וטריקים על גיטרה חשמלית אז מומלץ לכוון נקודתית למורה שמבין בתחום זה וידע ללמד אתכם להפיק את הסאונד שאתם מחפשים.

5. כימיה

כשאתם שואלים את עצמכם איך לבחור מורה לגיטרה הקפידו גם לשאול את עצמכם איך אני אסתדר עם המורה שכן זהו אחד מן הכללים החשובים ביותר.

אם תשאלו אותי פשוט אין תחליף לכימיה שיש לכם עם המורה שלכם שכן ככה השיעורים עוברים בכיף ובהנאה ומייצרים למידה אפקטיבית שעושה טעם של עוד בכל פעם מחדש. מורה צריך להיות זה שידחוף אתכם לרמה חדשה בכל פעם מחדש, שיעשה אתכם ג'אמינג, שידע לתת ביקורות ופידבקים עם המון רצון אמיתי ונכונות ושפשוט יהפוך כל שיעור לחוויה מחדש.

את זה תוכלו לברר קודם כל בשיחת טלפון שתתן לכם רושם ראשוני. אחר כך אפשר גם לחפש סרטונים ביוטיוב (או באתר המורה) כדי שתראו אותו בעיניים ולאחר מכן אם החלטתם שזה מתאים קבעו שיעור ראשון ומשם השמיים הם הגבול : )

קצת עלי

אוריאל אטלס

קוראים לי אוריאל אטלס, אני מלמד גיטרה קרוב לארבעים שנים, גיטריסט קלאסי מקצועי ומעבד מוזיקלי.

אשמח ללמד אתכם גיטרה שלב אחר שלב בשיעורים מהנים ופרקטיים כאחד. למעוניינים ניתן גם לשלב לימודי תיאוריה מוזיקלית שעם סיומם תבינו ותדברו שוטף את שפת המוזיקה ותרדו לרזולוציות .

אוריאל אטלס

לפרטים התקשרו:

או מלאו פרטים ואחזור אליכם:

כתיבת תגובה