סיבות ללמוד גיטרה עם מורה

6 סיבות ללמוד גיטרה בשיעורים פרטיים

אם יש דבר שמבדיל בין לימודי גיטרה לבין לימודים במובן הקלאסי יותר של המילה כמו מתמטיקה או היסטוריה הוא שכאן אין שיטה אחת מובטחת ונכונה. נכון שיש תבניות שיטתיות ונכון שיש נושאים בסיסיים שכולם מתחילים מהם, אך השאלה הגדולה היא במה מתמקדים קודם, כיצד מזהים נקודות חולשה ואיך מתאימים את קצב ונושאי הלימוד לסגנון הלמידה של כל תלמיד ותלמידה. אז אם אתם שוקלים לקחת שיעורים פרטיים בגיטרה, כאן ריכזתי כמה יתרונות חשובים שתקבלו במהלך הלימודים.

1. מורה לגיטרה יוכל לזהות הרגלים לא נכונים

לאחיזה נכונה בגיטרה יש השפעה ניכרת על הדרך שבה אנחנו מפיקים את הצליל, אם היד הפורטת על המיתרים נוטה מעט לצד או מיושרת, אם הישיבה נכונה ומאפשרת לנו למקסם את היכולות שלנו עם הגיטרה או אם האיצבוע (האופן שבו אנו מניחים את האצבעות על המיתרים) באמת מאפשר לנו לנצל את מלוא הטווח של כף היד כדי לבצע אקורדים מורכבים או פריטות סולו שונות.

לימוד גיטרה נכון שעובר ביקורת של עיניים מקצועיות יוכל לשים אתכם דגש על הנושאים הללו ולשפר תוך כדי נגינה את היציבה, האחיזה והטכניקה לפני שתתרגלו ותסגלו לעצמכם נגינה באופן מסוים.

2. עקומת למידה חדה יותר = מוטיבציה

לימוד גיטרה אישי עם מורה מאפשר לחסוך לא מעט זמן שמוקדש לחיפוש אחר התשובות הנכונות. כאשר אין כיוון מדויק או בנק יעדים מסודר, קצב הלמידה יכול להיות איטי ולעתים גם לסבול מתקופות קיפאון שתפגע במוטיבציה של ההתחלה. בעזרת מורה תוכלו להתוודע לז'אנרים שונים, סגנונות מוזיקליים, שירים שקל ללמוד כהתחלה אבל שיאפשרו לכם גם לקבל טעימה מאקורד או טכניקה חדשים וכן הלאה.

תלמיד או תלמידה שיש להם מוטיבציה ומקור מידע לשאול ולהיתמך בו, יכולים ליהנות מקצב למידה מהיר בהרבה מתלמידים שבוחרים ללמוד עצמאית. יש לא מעט תלמידים שבוחרים קודם לקחת שיעורים פרטיים בגיטרה עם מורה ואחר כך כבר ממשיכים בכוחות עצמם עם המון רקע והבנה.

3. כי מורה יוכל לאתגר אתכם

בטבע שלנו להגיע ליעד מסוים שהצבנו לעצמנו ומיד להשתעמם ממנו ולחפש את המטרה הבאה. בלימודים עם מורה תוכלו לקבל חוות דעת מאיש מקצוע אם הגעתם ליעד מסוים וכך תוכלו לקבל אתגרים חדשים עם קטעי נגינה מורכבים יותר, מעברים זריזים, מקצבים חדשים ועוד.

אחד הדברים שאני אישית הכי אהבתי כשאני למדתי גיטרה היה הציפייה ללמוד משהו חדש ושונה והידיעה שאחרי השיעור אחזור הביתה עם חומרים חדשים לתרגול.

4. כיף לנגן עם עוד אנשים

את החלק הזה קצת קשה לתאר במילים אבל יש משהו שונה בין לנגן לבד לבין לנגן ביחד עם אדם נוסף. כמעט כל שיר ומנגינה מורכבים ממספר כלים אינסטרומנטליים שלכל כלי יש את התפקיד שלו במכלול של המקטע המוזיקלי. נגינה בשיעור כמעט תמיד תקבל ליווי מצד המורה כדי לספק לתלמיד/ה קצב נכון וגם לתת צליל כללי שמזכיר את המקור (נניח ננגן את הפתיח של "השיר שלנו" של אביב גפן כשאחד עושה את האקורדים ברקע והשני עושה את הפריטה המפורסמת).

בדרך הזו חווית הלמידה היא הרבה יותר מהנה, נותנת תחושת סיפוק מכך שהקטע המוזיקלי דומה הרבה יותר למקור עם עוד תפקיד משלים והכי חשוב מאפשרת לתרגל נגינה ותיאום עם נגנים נוספים.

5. פשוט כי זה כיף!

לפעמים התשובות הן פשוטות יותר ממה שאנחנו מחפשים. ללמוד גיטרה יחד עם אדם נוסף זה פשוט הרבה הרבה יותר מספק ומהנה מלימודים עצמיים. יש לכם אדם לחלוק איתו את הטעם המוזיקלי שלכם, לבקש ממנו שילמד אתכם שירים שאתם אוהבים, יספר לכם על סגנונות מוזיקליים שונים (וגם להפך – תמיד כיף להכיר משהו שלא שמעתי עליו ולא חסר!) ולהסביר את המטרות, הרצונות והיעדים שלכם.

אל תשכחו שנגינה בסופו של דבר אמורה להיות מהנה, אחרת מה הכל שווה? : ).

קצת עלי

אוריאל אטלס

קוראים לי אוריאל אטלס, אני מורה פרטי לגיטרה וגיטריסט קלאסי מקצועי בעל וותק של כ-40 שנים בתחום (פלוס מינוס..).

אני מלמד תלמידים מהבסיס ברמת מתחילים ועד לרמה גבוהה ומעביר גם שיעורי גיטרה למתקדמים שמעוניינים לשכלל את הטכניקה הקיימת.

אם בא לכם להגשים חלום ישן, אם פתאום נפל עליכם חשק ללמוד לנגן או שאתם מחפשים לקחת את עצמכם כמה רמות קדימה – אשמח לתת לכם פרטים נוספים דרך האתר ובטלפון.

אוריאל אטלס

לפרטים התקשרו:

או מלאו פרטים ואחזור אליכם:

כתיבת תגובה