איך מנגנים את Hey There Delilah?

שיעור גיטרה מצולם לשיר היי דר דליילה

אתם וודאי שמעתם אותו ברדיו בנסיעה לעבודה, זמזמתם אותו במקלחת או מצאתם אתכם נכנסים יחד איתו אל תוך האווירה השקטה והנעימה. השיר Hey There Delilah, הלהיט אולי הגדול ביותר של להקת הרוק פליין וייט טיז הוא לא רק שיר קליל שכיף ללמוד, אלא שיעור מרתק על התמדה ועיקשות.

ללהקה לקח זמן רב לפרוץ וגם כאשר השיר אכן יצא אל האור בשנת 2005, הוא לא עמד בציפיות הגדולות שיוחסו לו. רק שנתיים אחרי, הלהקה החליטה בצעד אמיץ לנסות ולשחררו שוב אל האוויר. מכאן רבותיי, ובכן הכל כבר היסטוריה.

אני תמיד אוהב לנבור קצת במאחורי הקלעים של השיר, זה עוזר לי להיכנס אליו יותר טוב ואולי גם אתם יכולים להזדהות עם זה. אבל מספיק דיבורים ויותר מעשים! להלן סרטון מצולם ולאחריו תדעו שיר חדש!

הישגי השיר Hey There Delilah

השיר פחות או יותר הפך בין רגע ללהיט ענק ואף הגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד, המגזין האמריקאי המוערך ביותר בענף המוסיקה של ארצות הברית, ושם דבר בעולם המוסיקה העולמי בכלל. גם ארצנו הקטנה לא נותרה חייבת ותוך מספר שבועות בלבד, הגיע השיר אל המקום הראשון במצעדים.

מדהים לפעמים לחשוב כיצד דווקא השירים הפשוטים, הקלים והנוחים, הם אלו שבסופו של דבר תופסים את האוזן בקלילותם והופכים ללהיטים לכל הזמנים.

אציין את דעתי הכנה, כי כיום כמעט ולא ניתן למצוא שירים שהופכים לאל-זמניים. השיר הזה, גם אם הוא איננו נחשב ליצירה מוזיקלית קשה במיוחד, בהחלט מעלה חיוך ומרגיש כמו משהו מיוחד.

הסיפור שמאחורי השיר

 

השיר נכתב על-ידי סולן הלהקה טום היג'נסון (Tom Higgenson). את ההשראה לכתיבת השיר הוא קיבל ממפגש שנערך בינו לבין האצנית דלילה דיקרשנזו (Delilah DiCrescenzo).

קצת גוסיפ לא יזיק הלא כן? ולמרות השמועות, הסולן והאצנית שרק התפרסמה אף יותר, מעולם לא יצאו ביחד. הוא אכן הודה שהוא ניסה להרשים אותה, אך הדבר לא העלה כל הצלחה.

עם זאת, שווה ללהקה להתעודד שכן מאז היא הפכה לאחת מן המושמעות בעולם.

להנאתכם - השיר המקורי

קצת על כותב המאמר

שמי אוריאל אטלס, אני מורה ללימודי גיטרה ומעביר קורסים בתיאוריה מוזיקלית. 

שיעורי גיטרה מבחינתי, צריכים להיות קודם כל מהנים, ורק אחר כך משכילים. כל עוד אין ניצוץ בעיניים, אז הרי שאיפה כל הנקודה?

השיעורים כולם מותאמים באופן אישי לתלמיד או התלמידה, וזאת כדי להשיג קצב התקדמות יעיל ושוב – לשמור כל הזמן על כיף והמון המון הנאה.

אני מזמין אתכם לקרוא עוד אודותייולעלעל כמעה גם בהמלצות תלמידים.

קיבלתם חשק ללמוד גיטרה? אשמח לעמוד לשירותכם! (זמין גם בוואטסאפ)

כתיבת תגובה