שיעור ראשון בגיטרה – למה לצפות?

השיעור הראשון בגיטרה

כשאנחנו מגיעים לשיעור ראשון בבית הספר, בקורסים או בלימודים גבוהים, לרוב אנחנו מתרגשים אבל בהחלט יודעים למה לצפות. אם אלה לימודים עיוניים אז בהרצאה יספרו לנו על נושאים שונים ואם אלה לימודים ריאליים כמו מתמטיקה או פיזיקה אז נלמד קצת רקע תאורטי ומיד נקפוץ לנוסחאות ותרגילים שילכו ויהפכו למורכבים יותר –  אז למה לצפות כשמדובר בשיעור הראשון בגיטרה?

התאמה אישית: כאן מדובר בלימודים קצת שונים שכן אין את הנוסחה המדויקת שעובדת על כל תלמיד ותלמידה באותו האופן. שיעורי גיטרה צריכים להתאים לכל מיני מאפיינים שנוגעים לאותו התלמיד כמו מידת החוזק של הידיים,   ממדי הגוף(ישפיעו על ההחלטה אם להתחיל עם אקורדים או נגינת סולו בצלילים בודדים), טעם מוזיקלי ,ומידת הקליטה הראשונית שגם היא לא אחידה ומשתנה.

הנושאים שנלמדים במסגרת השיעור הראשון הם:

רקע ראשוני (נכנסים לעניינים) 

תחילה נלמד להבין את הכלי שבחרנו ללמוד. נעשה בריף קצר שבמהלכו נסביר על הגיטרה, המבנה שלה, האופן שבו היא מפיקה סאונד, מעט על ההיסטוריה (תוכלו בכיף לחתוך אותי אם זה לא יעניין אתכם) וסוגי הגיטרות שקיימות.

יסודות רגע לפני שמנגנים 

נלמד כיצד לסגל את היציבה הנכונה לנגינה. היציבה כוללת ישיבה עם מנח הגוף הנכון ביותר, מיקום כף היד הפורטת באופן אולטימטיבי (משתנה בין מפרט לאצבעות), מיקום והחזקת צוואר הגיטרה עם אקורדים, פריטות ואצבעות תומכות. בנוסף, נסביר על שמות המיתרים ונעבור מיתר-מיתר, מהגבוה (הדק) ועד למיתר הבס הנמוך (העבה) ונערוך הקדמה לכיצד מכוונים גיטרה.

אקורדים ופריטות 

קופצים למים העמוקים ופשוט מתחילים לנגן! נלמד אקורדים בסיסיים דוגמת A, C, D, E G שמרכיבים המון שירים לתרגול ואם נראה שקטן עליכם נוכל גם ללכת לאקורדים שמצריכים אצבוע קצת יותר מורכב כמו יצירת גשר עם האצבעות עבור אקורד F ודומיו. בנוסף, נלמד פריטות ראשוניות וכיצד לבצע לחיצה נכונה בסמוך לשריגי הגיטרה להפקת צליל חד וברור.

מעברים ומקצב בסיסי 

נלמד כיצד לנגן שירים בסיסיים פשוטים. במהלך התרגול נבין כיצד לקרוא אקורדים, את המקצב הבסיסי ביותר וכיצד לבצע מעבר בין אקורד לאקורד בצורה חלקה ונעימה לאוזן. במהלך השיעור נרחיב את הידע הבסיסי שאיתו התחלנו וניתן הצצה לרבדים נוספים של אקורדים כמו הסבר קצרצר על אקורדים מינוריים ומז'וריים, טונים ועוד.

בריף לשיעורים הבאים 

מרבית הסיכויים שתצאו עייפים אך מרוצים מן השיעור הראשון. מומלץ לתרגל את החומרים שנלמדו בשיעור לקראת השיעור הבא. במהלך השיעור השני ואלו שאחריו נלמד לכוון את הגיטרה עם מספק טכניקות שונות, ננגן שירים נוספים, נעלה את הרמה והטכניקה וגם נשלב הסברים על קריאת טאבים (ואם תירצו גם תווים), שיאפשרו לכם ללמוד כמעט כל שיר שתרצו בכוחות עצמכם, בלי מורה!.

אופציות לשילוב 

בשלבים מתקדמים יותר ניתן לשלב שיעורי גיטרה עם לימודי תיאוריה מוזיקלית. כאן מדובר בלימודים יותר תאורטיים שכוללים בין היתר לימוד תווים ומונחים מקצועיים. התאוריה המוזיקלית היא אופציונלית לחלוטין ומטרתה לאפשר לכם להבין את ההיגיון שמאחורי שילובי צלילים שונים, להקנות לכם שפה משותפת עם מוזיקאים וקולגות לתחום ועוד.

קצת עלי

אוריאל אטלס

קוראים לי אוריאל אטלס, אני מורה לגיטרה קלאסית וגיטריסט קלאסי מקצועי.

אם אתם רוצים ללמוד לנגן, אשמח ללוות אתכם וללמד אתכם לנגן מרמה בסיסית ועד למתקדמת.

למתקדמים שביניכם, ניתן גם לקחת שיעורי גיטרה למתקדמים בהם נשכלל את הטכניקה הקיימת ונעמיק את היכולות, נחדד את נקודות החולשה ונעלה כמה רמות מעלה.

אוריאל אטלס

לקביעת שיעור ראשון בגיטרה התקשרו:

או מלאו פרטים ואחזור אליכם:

כתיבת תגובה