איך כדאי להתחיל ללמוד גיטרה?

3 אפשרויות לבחירה + הסבר

לימוד גיטרה הוא תהליך מהנה וכבר בתרגולים הראשונים נוכל לראות תוצאות שכמובן ילכו וישתפרו ככל שנתמיד ונפתח לכיוונים מוזיקליים נוספים. ניתן ללמוד גיטרה לבד, דרך האינטרנט או עם מורה מקצועי ומכאן כמובן עולה השאלה – מה תהיה הדרך הנכונה ביותר עבורנו? 

לימוד גיטרה לבד

מנקודת המבט שלי ללימוד גיטרה לבד יתרון אחד משמעותי והוא שאנחנו פשוט קופצים למים העמוקים. אין דרך טובה יותר ללמוד כל דבר בחיים מאשר לחוות אותו על בשרנו.

איך אפשר לעשות את זה? אין דבר שאי אפשר למצוא באינטרנט ותוכלו להתחיל בזה שתמצאו מדריכים כתובים שיסבירו לכם את הבסיס כמו מה הם אקורדים, מה זה טאבים, מה הן פריטות סולו וכן הלאה ומשם תמשיכו לסרטוני יוטיוב שינחו אתכם איך לאחוז בגיטרה נכון ואיך לבצע אקורדים בסיסיים תוך ליווי של שירים מוכרים.

החסרון כמובן נעוץ מגמת השיפור והיכולת לשאול את השאלות הנכונות. אם אתם ברמת מתחילים, כאן אתם למעשה דיי מגששים בחשיכה בניסיון להבין את הכיוון הנכון ביותר עבורכם. האם אתם צריכים להתחיל באקורדים? או שאולי פריטות בודדות יתאימו לכם יותר כהתחלה? מה המקצב הבסיסי שכדאי להכיר קודם? ומה הם המקצבים המתקדמים יותר שעדיין יאתימו לרמת מתחילים?

בשורה התחתונה: לתוצאות בסיסיות בהחלט תצליחו להגיע בכוחות עצמכם, רק שתצטרכו לגשש לא מעט באפלה ולהתבסס הרבה על ניסוי וטעייה.

לימוד גיטרה באינטרנט

על פניו זה נשמע דומה למה שדיברנו עליו בפסקה הראשונה, רק שכאן ממש יש פלטפורמות שמציעות לימודי גיטרה דרך קורסים אונליין בתשלום. במקרה הזה מדובר בתכנית לימודים מסודרת הרבה יותר שתנחה אתכם צעד אחר צעד בגיבוש טכניקה נכונה ובלימוד משלב בסיס ועד לרמה טובה.

הלימודים דרך קורס אינטרנטי יאפשרו לכם לקבל בסיס טוב שמשם תוכלו להמשיך ללימוד עצמי ולהתבסס על חומרים חופשיים שנמצאים ברחבי הרשת כמו יוטיוב, מדריכים כתובים וכיוצא בזה.

החסרון בהדרכה אינטרנית היא הנימה האישית שחסרה ומשך הלימודים שלרוב קצר. כך למשל בשיעורי גיטרה פרטיים אפשר להבין מה הכיוון וההעדפות של התלמיד. זה יכול להתבטא בהחלטה אם ללמד קודם אקורדים או פריטות סולו וזה יכול גם לבוא לידי ביטוי בבחירה של שירים על-פי טעם אישי ומקצבים מסוימים כדי לעורר סקרנות ומוטיבציה.

בשורה התחתונה: לימוד אינטרנטי בהחלט יכול להביא אתכם לרמה בסיסית מצוינת, אך אין באפשרותו להתאים את התוכן לעניין האישי שלכם ולשכלל את הטכניקה עקב משך לימודים מוגבל. 

  •  יש לכם בסיס טוב בגיטרה? ל-3 סרטוני לימוד חינמיים לחצו כאן

לימוד גיטרה עם מורה

לימודים עם מורה מאפשרים לבנות תכנית לימודים מותאמת אישית. אני את שיעורי הגיטרה שלי אוהב לפתוח עם כמה הסברי רקע קצרים מאוד ומיד לקפוץ למים העמוקים.

בשיעורים ניתן להתאים את הקצב של הקורס לתלמיד/ה כלומר לפעמים להתקדם מהר יותר ולפעמים להישאר בקצב לימוד אחיד והדרגתי, והכי חשוב ניתן להתאים את תוכן השיעורים לטעם המוזיקלי התלמידים. זה לא אומר שלא מתמקדים גם בשירים בסיסיים ומתקדמים שטובים ללימוד גיטרה באופן כללי, אבל בהחלט אפשר ללמוד בנוסף שירים שהתלמידים אוהבים וככה לעורר מוטיבציה ולהפוך את הלימודים למהנים הרבה יותר. גם בשיעורים פרטיים לגיטרה תוכלו ללמוד לבדכם ובעיקר בעזרת שיטת הטאבים שתאפשר לכם ללמוד כמעט כל שיר שתרצו דרך האינטרנט.

החסרון בשיעורים פרטיים הוא הצורך להקדיש זמן קבוע של לפחות פעם בשבוע לצורך המפגש עצמו והקפדה על תרגולים ומטלות שיכינו אתכם לקראת השיעור שמתקרב.

בשורה התחתונה: שיעורי גיטרה פרטיים יכולים להכיר לכם מגוון רחב של סגנונות וגם להתמקד בטעם שלכם. אפשר לשנות את קצב הלימוד ולבצע התאמות שיהפכו את הקורס לאפקטיבי הרבה יותר עבורכם. חשוב לציין עם זאת שלימודים אצל מורה דורשים תרגול בבית וכמובן מפגש שצריך להיכנס ללו"ז השבועי.

כמה מילים עלי

אוריאל אטלס

שמי אוריאל אטלס, אני מלמד גיטרה מזה 40 שנים, בעל אישור הוראת גיטרה במוסדות חינוך מטעם משרד החינוך, גיטריסט קלאסי מקצועי ומעבד מוזיקלי.

אם אתם מעוניינים להתחיל ללמוד גיטרה או שאתם מתקדמים שרוצים לשכלל את הטכניקה הקיימת, אשמח לתת פרטים נוספים על השיעורים. הלימודים מתקיימים אצלי בבית בראשון לציון או בסטודיו נוסף ברחובות.

* ניתן לשלב קורס תיאוריה מוזיקלית שכולל לימוד תווים, מושגים מקצועיים, סולמות ומגוון נושאים נוספים שחשובים למי שמעוניין להעמיק את הידע שלו במוזיקה או להיכנס לתחום באופן מקצועי.

אוריאל אטלס

לפרטים התקשרו:

או מלאו פרטים ואחזור אליכם:

כתיבת תגובה