לימוד גיטרה לילדים

לימודים בגובה העיניים : )

אוריאל אטלס, מורה לגיטרה וותיק עם ניסיון במתן שיעורים פרטיים ושיעורים במוסדות חינוך קהילתיים לילדים מגילאי יסודי ומעלה. בעל אישור הוראת הגיטרה במוסדות לחינוך מוזיקלי מטעם משרד החינוך.

אם ילדכם או ילדתכם רוצים ללמוד לנגן או חשבתם לרשום אותם לשיעורי מוזיקה, אז גיטרה היא בהחלט בחירה מעולה! קל להשתמש בה, נוח לשאת אותה, אפשרי בהחלט לאתגר איתה ופשוט כיף ללמוד לנגן בה. 

לגיטרה בפרט ונגינה בכלל תרומה משמעותית לילדים וללימודים, והיא מחזקת את הביטחון וההערכה העצמית, משפרת את הזיכרון לטווח הרחוק והריכוז, מסייעת ליכולת התקשורת הבין-אישית והיכולות החברתיות, מחזקת מוטיבציה להשגת יעדים נוספים בחיים ומסייעת בפיתוח חשיבה יצירתית.

למי זה מתאים: מגיל יסודי ומעלה. פשוט בגילאים קטנים יותר הגיטרה גם בגרסתה המוקטנת (3/4) עלולה להיות גדולה מדי למבנה הגוף. ההעדפה שלי היא מגיל 8 אז הממדים של הגוף מאפשרים יציבה ואחיזה נכונה.

שיטת ההוראה: לימוד גיטרה לילדים מבוסס על התרכזות קודם כל בנקודות החוזקה של התלמיד/ה והטעם האישי לצורך גיבוש ביטחון עצמי ומוטיבציה (למשל אקורדים קודם או פריטת סולו) ואט-אט לימוד טכניקות מורכבות יותר והתמקדות בנקודות חלשות. בעצם קופצים למים העמוקים משיעור ראשון.

למידע על שיעורי גיטרה לילדים התקשרו:

(אפשר גם בוואטסאפ)

או לחצו כאן והשאירו פרטים

גישת הוראה

לימוד בהתאמה אישית לרמת תלמיד/ה

ניסיון

קרוב ל-40 שנות ניסיון בלימוד גיטרה לילדים ומבוגרים

2 סניפים לבחירה

לימוד בסטודיו ביתי בראשון לציון או בסטודיו ברחובות

כמה מילים עליי

שמי אוריאל אטלס ואני מעביר שיעורי גיטרה לילדים, בוגרים ומבוגרים מזה ארבעים שנים.

את צעדיי הראשונים בעולם המוזיקלי עשיתי בגיל 13 עם המורה הדגול לגיטרה מיקה אפלבאום, סיימתי את לימודיי בתיכון תלמה ילין לאומנויות בהצטיינות יתרה ובצבא שירתתי כמעבד מוזיקלי וכנגן בצוות הווי. מהשחרור ועד היום אני מלמד גיטרה ופעיל בתעשייה כגיטריסט קלאסי מקצועי ומעבד מוזיקלי.

את ניסיוני בלימוד גיטרה לילדים רכשתי לאורך עשרות שנים מה שאפשר לי לגבש גישת הוראה מהנה, קלילה ומותאמת אישית. השיעורים הם מעשיים ומועברים בגובה העיניים עם המון הומור וכיף (הקריטריון החשוב ביותר אם תשאלו אותי).

לקבלת מידע נוסף:

למידע נוסף השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם:

תודה ענקית לזיו המקסימה ולהוריה שהסכימו להצטלם ולהופיע באתר שלי

המלצות לשיעורי גיטרה לילדים

את השיעורים אני מעביר על גיטרה קלאסית וזוהי גם הבחירה המומלצת עבור ילדיכם.

הגיטרה הקלאסית היא קלת משקל, אפשר למצוא אותה גם בגדלים מותאמים 3/4 לילדים, נוח לנגן עליה כיוון שהמיתרים הם מיתרי ניילון רכים והמחירים שלה נוחים מאוד ונעים בין 200-400 שקלים בלבד. ניתן להתייעץ איתי לפני קניית הגיטרה הראשונה.

בניגוד לשיעורי גיטרה לבוגרים שם ניתן להיות גמישים יותר, אני ממליץ בחום לפחות בהתחלה, לתחום את הלימודים למפגש חד-שבועי. באופן הזה השיעורים לא מעמיסים יתר על המידה, הם קלילים יותר, נותנים לילדים מרווח ללמוד ולתרגל בבית ונותנים טעם של עוד.


לפרטים ודרכי הגעה:

תכני הלימוד

שיעורי גיטרה לילדים כוללים:
  • הסבר קצר על מבנה הגיטרה
  • גיבוש אחיזה ויציבה נכונה
  • לימוד אקורדים פשוטים
  • לימוד מקצבים בסיסיים
  • פריטת סולו עם מפרט
  • פריטה חופשית עם אצבעות
  • לימוד שירים ומנגינות מוכרות
  • גיבוש חוש קצב
  • הקניית אסטרטגייה ללמידה נכונה

חשוב לציין שלכל תלמיד ותלמידה קצב אחר וייתכן שהלימודים יזלגו אל מעבר לתכנים הבסיסיים ויכללו גם קריאת טאבים (דרך מעולה ללמוד שירים לבד מהאינטרנט) אקורדים מורכבים ולימוד יצירות מוזיקליות מתקדמות.

שאלות נפוצות

ש: מאיזה גיל ילדים יכולים ללמוד גיטרה?

ת: ישנה אפשרות לקנות גיטרות בנפח 3/4 שמתאימות לילדים בגילאי יסודי ומעלה. אני אישית ממליץ להתחיל ללמוד החל מסביבות הגיל 8. פשוט כי גודל הגוף בשלב זה מבטיח אחיזה טובה יותר ומקל על תהליך הלמידה. בנוסף יש יותר כוח ללחוץ על מיתרי הגיטרה שמצריכים מעט מאמץ בשלבי הלימוד הראשונים.

ש: הילד/ה לא עשוי/ה להשתעמם מהר מהשיעורים?

ת: זה נכון שילדים יכולים לאבד את הריכוז והסבלנות די מהר. מה שיכול לשנות את החוויה ב-180 מעלות זה גישה בגובה העיניים עם המון הומור, מהלך שיעורים מעשי כבר מהרגע הראשון, לימוד "קליל" שמשלב מבלי ששמים לב אתגרים הדרגתיים ומשימות כיפיות ולבסוף בחירה נכונה של שירים. הבחירה מורכבת מרמת קושי שמטפסת אט אט ומהקפדה על שירים פופולריים לילדים, שירי ילדים קלאסיים ושירים על-פי טעמם האישי שיחד יגבירו את הסקרנות ויתנו טעם של עוד.

ש: איזו גיטרה מומלצת לילדים?

ת: אל תתפתו לקנות גיטרה חשמלית! לפחות לא בהתחלה. קנו לילדים שלכם גיטרה קלאסית פשוטה – היא גם זולה באופן משמעותי מחשמלית וגם (ואולי הכי חשוב) קל נורא לנגן עליה בלי שהאצבעות יצטרכו להסתגל ללחיצה על המיתרים. אחרי שנה פלוס כבר אפשר להשתדרג!

ש: כמה זמן ייקח לילדי ללמוד גיטרה?

ת: תשובה מדויקת לא תמצאו ומי שייתן לכם לוח זמנים מדויק כנראה שעלה על שיטה שטרם הכרתי : ). אם תרצו תוכלו לעיין בכתבה שהכנתי עם הערכה גסה כללית שעונה על כמה זמן לוקח ללמוד גיטרה לאורך השנה הראשונה. היא תופסת גם על ילדים וגם על בוגרים. זכרו זאת הערכה גסה אבל היא תתן לכם פלוס מינוס את התמונה הכוללת.

ש: מה הניסיון שלך עם ילדים?

ת: אני בעל דרגת מורה מוסמך להוראת הגיטרה במוסדות לחינוך מוזיקלי מטעם משרד החינוך. לאורך השנים וגם היום מלמד ילדים, ילדות, נערים ונערות מגילאי יסודי ועד תיכון במתנ"סים ובמרכזי לימוד מוזיקלי שונים ברחבי הארץ. 

אני מלמד גיטרה כ-40 שנים ומביא איתי ניסיון שבא לידי בהבנה וזיהוי קצב הלימוד הרצוי, בניית מערך שיעורים אישי ולא שרירותי וזיהוי נקודות "חולשה" (לא מת על הכינוי הזה) שמצריכות התמקדות רבה יותר.

למידע נוסף התקשרו:

ניתן גם למלא פרטים ואחזור אליכם בהקדם:

אוריאל אטלס – מורה לגיטרה לילדים בראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב והסביבה
טלפון סלולרי: 0523424581