ללמוד גיטרה – זהירות תחביב מדבק!

כדאי ללמוד גיטרה? זה יתאים לי בכלל? מה יקרה אם סתם אזרוק את הכסף לפח ואחליט לוותר באמצע? אז נכון, ההחלטה ללמוד גיטרה יכולה להביא איתה לא מעט שאלות, תהיות והתלבטויות, ועם זאת אני עדיין רוצה לתת לכם את אזהרת המסע הבאה: זה ממכר.

ארגיע ואומר, כדי ללמוד גיטרה אין צורך בכישרון מולד ואין תנאי קבלה, כל מה שאתם צריכים אבל כל מה שאתם צריכים הוא פשוט מאוד מוטיבציה, תרגול והכוונה נכונה. עכשיו נשאלת השאלה, אם בלימודים רגילים שהם כורח המציאות אין לנו חשק מי יודע מה.. אז מה נעשה במצב הנוכחי כשמדובר בכלל בלימודים מבחירה? האם באמת נצליח להתמיד? או שאולי ההשקעה מלכתחילה לא תצדיק את עצמה?

אז מה כבר כל כך ממכר בללמוד לנגן בגיטרה?

1. תגלו שזה לא כזה קשה

לדעתי, אחד הדברים היפים ביותר בגיטרה הוא הקלות הרבה שבה ניתן להפיק ממנה צליל טוב גם אם מדובר בנגינה בסיסית. לכן, כבר במהלך שיעור הגיטרה הראשון קופצים למים העמוקים ופשוט מתחילים לנגן.

בהתחלה לא תנגנו באופן נקי וחלק, אך תהיו מסוגלים לבצע פריטה בסיסית ותכירו כבר כמה אקורדים פשוטים. מהר מאוד תופתעו לגלות שתוך מספר שיעורים בודדים אתם כבר יכולים לנגן מספר שירים ברמת מתחילים ומשם התיאבון רק ילך ויתגבר.

2. תבינו שיש דרך פשוטה להתנתק ולשכוח מהכל

עבורי נגינה על גיטרה היא מפלט ופינה שהיא אך ורק שלי (אחרי הכל, איך כל האמנים כתבו והלחינו את השירים שלהם?). לא משנה באיזה מצב רוח תחזרו הביתה, מה שבטוח הוא שמהרגע שבו תתיישבו לבדכם ותנגנו אפילו מספר דקות, כבר תמצאו את עצמכם מנותקים לחלוטין ונהנים מזמן איכות אישי של נגינה וכיף אמיתי. 

לא מדובר רק בחוויה סובייקטיבית שלי ויש אף מחקרים שמצאו כי האזנה למוזיקה ואקט הנגינה עצמו משחררים הורמונים ובראשם דופמין שמכונה גם "הורמון האושר" והוא משרה רוגע ונינוחות. כבר אמרתי ממכר? 

3. הביטחון העצמי שלכם יעלה

לקצור הצלחות בפרק זמן קצר יחסית הוא דרך מצוינת להזכיר לעצמנו שאם רוצים מצליחים. ככל שתתמידו בנגינה ותבינו שזה פשוט אפשרי כך תוכלו לשפר את ההערכה העצמית. בנוסף, תמיד כיף להחזיק בכישרון מסוים שיכול להרשים אנשים ולהפוך אתכם לצוות הווי ובידור עם חברים ומשפחה. אם יש בכם צד אומנותי תנו לו להשתחרר והיו סמוכים ובטוחים שהוא כבר יתפתח מעצמו.

4. תמצאו דרך נוספת לבטא את עצמכם

לפעמים זה לא העניין של לבוא ולספר לאנשים שקרובים אלינו על מה שמפריע לנו או יושב עלינו, לפעמים פשוט צריך לפרוק גם ללא שיחה עם אדם נוסף. ככל שהנגינה בגיטרה תשתפר כך תוכלו להעניק לעצמכם אמצעי ביטוי נוסף. 

יש שיר שכתבתם? זה זמן מצוין לנסות ולתת לו מנגינה. יש שיר שאתם אוהבים ומתאים למצב הרוח הנוכחי? בשלב מסוים כבר תהיו ברמה מספיק גבוהה כדי ללמוד אותו בכוחות עצמכם ולנגן אותו כאוות נפשכם.

קצת על כותב המאמר

שמי אוריאל אטלס, אני מורה גיטרה מרחובות ומלמד גם שיעורים בסטודיו הביתי שלי בראשון לציון.

יש לי וותק של כ-40 שנים בלימוד גיטרה ובלימוד תיאוריה מוזיקלית שזו בעצם שפת המוזיקה שכוללת קריאת וכתיבת תווים, היכרות עם מושגים ומונחים מקצועיים ועוד.

אם מתחשק לכם ללמוד לנגן בגיטרה באופן קליל אבל כזה שיתאים בדיוק לקצב הלימוד שלכם ולטעם האישי, אשמח להציע את שירותיי עם לימודים שהם בעצם חוויה אחת גדולה.

קטע נגינה

השאירו פרטים או התקשרו (זמין גם בוואטסאפ)

כתיבת תגובה