סיבות ללמוד תיאוריה מוזיקלית

איך קורס תיאוריה מוזיקלית יעזור לך

ההבנה של תורת המוזיקה משמעותה שנדע לדבר, לשמוע ולכתוב את השפה שהמוזיקה דוברת בכל רחבי העולם. אין זה אומר רק לתקשר עם המוזיקה עצמה, אלא גם להיות מסוגלים לתקשר עם מוזיקאים נוספים דוגמת נגנים על כלים שונים, מעבדים, מלחינים, מפיקים מוזיקליים וכן הלאה. אז האם זה שאנחנו לא יודעים תיאוריה מוזיקלית משפיע על היותנו מוזיקאים? קודם כל אתם יכולים לנשום לרווחה – אתם יכולים להיות מוזיקאים מעולים בלי לדעת ולו מושג מקצועי אחד, ועם זאת בזכות התיאוריה המוזיקלית תדעו כיצד להציג את הידע הפרקטי הרב שצברתם וליצוק אותו לתוך תבניות של מילים ותווים. אז למקרה שעוד טרם גיבשתם דעה בנוגע אם כן או לא לקחת קורס תיאוריה מוזיקלית, כאן ריכזתי כמה טיעונים מרכזיים לטובת הלימודים של שפת המוזיקה.

תוכלו לפתח שמיעה מוזיקלית ולרשום את המוזיקה שאתם שומעים

במקום שתהיו תלויים בטאבים שאנשים אחרים כתבו (ושלפעמים סובלים מחוסר דיוק שמתגלה תוך כדי הנגינה), הבנת התיאוריה המוזיקלית שכוללת גם לימוד תווים תאפשר לכם לקחת דף וכלי כתיבה ופשוט לרשום הכל בצורה מדויקת. מה גם שתווים להבדיל מטאבים, מאפשרים לנו לכתוב לא רק את הצליל אלא גם את הקצב הנכון.

תדעו להלחין ולרשום את המוזיקה שמתנגנת אצלכם בראש

כמה פעמים יצא לכם לזמזם מנגינה מקורית בראש וכשבאתם לנגן אותה התאכזבתם לגלות שהיא כבר מזמן פרחה מזיכרונכם. בעזרת הבנת התיאוריה והחוקים של המוזיקה, תדעו כיצד לרשום בצורה מדויקת את המוזיקה שמתנגנת לכם בראש באופן מידי. תוכלו להסתכל על מה שכתבתם גם בעוד שנה או 20 שנה ועדיין תהיו מסוגלים לנגן את הקטע בשלמותו.

תהנו ממוזיקה, אבל בדרך שונה

יצא לכם פעם לשמוע שפה שלמדתם או התרגלתם לשמוע אותה ולהתלהב בכל פעם שיש משפט שאתם מבינים? בדיוק כך עובדת התיאוריה המוזיקלית שפותחת בפנינו דלתות להבין איך מקטעים מוזיקליים עובדים אבל בצורה קצת אחרת. לאט לאט תדעו לענות למה מלחינים בחרו לעשות מהלך כזה או אחר, את בחירת המקצב, ההרמוניה ועוד.

תבינו ותכירו ז'אנרים וסגנונות מוזיקליים שונים

מוזיקה היא שפה בינלאומית וכיאה לכזו היא מתחלקת לאינספור "סלנגים" או אולי יותר נכון "להגים" שונים בכל רחבי העולם. מה זה סולם אוריינטלי? איזה זרם מוזיקלי נוהג להשתמש בחצאי ורבעי טון? וכן הלאה וכן הלאה.. מבלי שתשימו לב תיפתח בפניכם דלת למגוון רחב של ז'אנרים מוזיקליים חדשים שיפתחו אתכם גם ברמת הידע האישי וגם ברמת היכולות וההשראה המוזיקלית שלכם כנגנים.

תדעו לדבר את אותה השפה עם חברים לתחום

הרמוניה, מלודיה, מפתח, חמשה, טון, מודוס, מרווחים, אוקטבות ועוד… מושגים אלו ורבים רבים נוספים הנלמדים במסגרת התיאוריה המוזיקלית יאפשרו לכם לדבר שוטף את השפה שקולגות למקצוע מדברים במגוון תחומים. אלו יכולים להיות נגנים על כלים נוספים בלהקה או תזמורת, זה יכול להיות מפיק וזה עשוי להיות גם טכנאי הסאונד שבאולפן.

תחזקו את השליטה שלכם בנגינה

לימוד תיאוריה מוזיקלית מאפשר לנו לצרף בין צלילים לכדי   הרמוניות מושלמות ולעתים ליצור צירופי צלילים צורמים ומפתיעים שיוצרים מתח וייחוד מוסיקלי     . לאט לאט תדעו על בסיס היגיון ואינסטינקט טבעי, איך להפיק מכלי הנגינה שלכם מהלכים מוזיקליים מדויקים, מפתיעים ומחדשים שנשמעים מעולה.

קצת עלי

שמי אוריאל אטלס, אני מורה לגיטרה ברחובות ובראשון לציון עם וותק של כ-40 שנים וגיטריסט קלאסי מקצועי.

לצד לימוד הגיטרה שכולל פריטה, אקורדים, מקצבים, טאבים, שימוש במפרט וגיבוש טכניקה נכונה, אוכל ללמד אתכם גם תיאוריה מוזיקלית. אל תתנו למילה "תיאוריה" להרתיע אתכם והיא תורגש גם בפרקטיקה כבר מן הרגע הראשון.

אוריאל אטלס

למידע נוסף על השיעורים התקשרו:

או מלאו פרטים ואחזור אליכם בהקדם:

כתיבת תגובה